تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان


شاید بشه قرن ۲۱ را قرن کامپیوتر و اینترنت نامید.  امروزه از رایانه ها در همه سازمانها و ادارات شهرهای بزرگ و کوچیک استفاده میشه. حجم های بزرگ اطلاعات که شاید قبلاً هزاران ، هزار کتاب می شدن، امروزه به راحتی توی فلش هایی که به اندازه یک بند انگشت هم نیست جا می شن و اطلاعات و تصاویر از طریق شبکه اینترنت، در چند ثانیه، به دورترین نقطه کره زمین می رسن.  نقشه های ترافیک شهری، وضعیت آب و هوا، خرید های کالا همه از طریق اینترنت در دسترس هستن. قبلاً برای  یک خرید ساده بایستی مدت زمان زیادی را صرف می کردید ولی الان با  چند کلیک ، و وارد کردن شماره کارت الکترونیکی، اون کالا به  دستتون میرسه. به نظر میرسه که با پیشرفت ربات ها و ترکیب سیستم های کامپیوتری و علم رباتیک، استفاده از این وسیله در آینده بیشتر و بیشتر بشه. به همین خاطر رشته شبکه و نرم افزار رایانه، یکی از رشته های خیلی خوب و پر طرفدار  بین بچه های هنرستانی هست. این رشته در سال های گذشته با عنوان کامپیوتر در هنرستان ها شناخته می شد ولی با تغییر نظام آموزشی، از سال ۹۵ با عنوان جدید شبکه و نرم افزار رایانه ، یکی از بهترین انتخاب ها برای دانش آموزهای دختر و پسری که قصد رفتن به هنرستان را دارن ، هستش.رشته شبکه و نرم افزار رایانه

به ادامه مطلب مراجعه کنید

چطور بفهمم واقعاً به این رشته علاقه مندم و این رشته برام مناسبه؟


اگه این ویژگی ها را داشته باشید، این رشته بدردتون میخوره:

-اول باید روحیه مطالعه داشته باشید، چون سرعت پیشرفت علم در این رشته نسبت به رشته‌های دیگه زیاده و شما باید همیشه در حال یادگرفتن چیزهای جدید باشید. باید بتونی بروز باشی باید کلا اطلاعات جدید  بریزی داخل مغزت و لازم شد حتی تجربه چند سالت پاک کنی یا عوض کنی چون ممکنه هر چیزی اتفاق بیفته!مثلا شاید زبان برنامه نویسی اندروید جاوا فردا بشه یک چیز دیگه یا یک سری کد جایگزین بشه . – باید بدونید که اگه می خواید توی بخش برنامه نویسی و نرم افزار این رشته فعالیت کنید، برنامه‌نویسان بخش زیادی از وقت‌شون  را برای رفع خطاها صرف می‌کنند و شاید هم  روزها و شب هایی  طول بکشه تا بفهمند مشکل کجاست. پس به عنوان یک برنامه‌‌نویس نیاز به این خواهید داشت که واقعا صبور و باپشتکار باشید.

آشنایی با مشاغل رشته شبکه و نرم افزارهای رایانه (رشته کامپیوتر)

کامپیوتر(رایانه)  از دو قسمت متفاوت به اسم های سخت افزار و نرم افزار تشکیل شده. قسمت هایی  مانند کارتها و بردهای الکترونیکی ، مانیتور و صفحه کلید و غیره که قابل دیدن و لمس هستن سخت افزار می گن.  به قطعات قابل لمس کامپیوتر سخت افزار میگن تعریف سخت افزار- رشته کامپیوترنرم افزار: مجموعه ای هماهنگ از برنامه ها هست که کنترل و هماهنگی فعالیتهای سخت افزاری رایانه و هدایت و پردازش داد ه ها را انجام میده. کاربر از طریق نرم افزار با رایانه ارتباط برقرار می کند.  یادتون باشه که برای انجام هر کاری در رایانه، برنامه یا نرم افزار مخصوص وجود داره. در واقع به برنامه ها و اپلیکشن هایی که به رایانه دستور میدن که چه کاری را انجام بده  نرم افزار میگن.

 دسته بندی شغل هایی که مربوط به این رشته می شن :

مشاغل مربوط به رشته کامپیوتر( سخت افزار و نرم افزار)بخش نرم افزار بیشتر شامل برنامه نویسی هستش.   در این رشته شما باید مسلط به زبان های برنامه نویسی بشید. زبانهای برنامه نویسی را به سه دسته مهم  میشه تقسیم کرد: زبانهای برنامه نویسی دسکتاپ ، زبانهای برنامه نویسی وب و  زبان های برنامه نویسی موبایل.مزایای زبانهای برنامه نویسی دسکتاپ ، زبانهای برنامه نویسی وب و زبان های برنامه نویسی موبایل

زبان های برنامه نویسی دسکتاپ

زبانهای برنامه نویسی دسکتاپ برای تولید نرم افزارهای کاربردی مثل برنامه های آفیس، نرم افزارهای اتوماسیون اداری، نرم افزارهای چند رسانه ای و چیزهایی از این قبیل بکار میره! .  این بخش تمام برنامه های کاربردی که توی کامپیوترامون میتونه نصب و اجرا بشه رو شامل میشه. برای اطلاعات بیشتر در خصوص یادگیری زبان های برنامه نویسی دسکتاپ میتونید مقاله زیر را بخونید:


الگوریتم یعنی ، تقسیم یه مسئله به چند مرحله و پیدا کردن یه راه حل برای هر مرحله  هست بطوریکه با ترتیب مشخص شده و انجام مراحل، جواب مسله بدست می آید.   ، الگوریتم به ما کمک میکند مراحل حل مسئله را به زبان رایانه نزدیک‌تر کرده و در نهایت آن را به کدهای قابل فهم کامپیوتر تبدیل کنیم. در هر الگورتیم:

  • ۱-یه سری اطلاعات یا ورودی داریم.
  • ۲-یک سری خواسته یا خروجی هم داریم
  • ۳-دستورات محاسباتی که برای هر مرحله نیاز است
یک مسئله را به چند بخش تقسیم کنید

یک مسئله را به چند بخش تقسیم کنید

برای مثال اگه به من بگن که الگوریتم برنامه صبحت را بنویس اینجوری مینویسم:

  • ۱-ساعت ۷ صبح بیدار میشم
  • ۲-دست و صورت خودم را میشورم
  • ۳-صبحانه می خورم
  • ۴-مسواک می زنم
  • ۵-اگه روز تعطیل نباشه میرم مدرسه
  • ۶-اگه روز تعطیل باشه میرم توی اتاق خودم و مطالعه می کنم

همونطور که می بینید ترتیب انجام کارها خیلی مهمه مثلا اگه مرحله دوم و سوم عوض بشه از لحاظ منطقی برنامه شما به مشکل می خوره!

چطور میشه وارد رشته شبکه و نرم افزار رایانه شد؟

رشته های هنرستان در چهار زمینه اصلی دسته بندی میشن. این تقسیم بندی ها عبارتند از : ۱- صنعت ۲- کشاورزی ۳- هنر ۴- خدمات. رشته شبکه و نرم افزار رایانه در دسته صنعت قرار میگیره.  مهمترین و تعیین کننده  درس برای این رشته در سه ساله اول متوسطه، درس کار و فناوری هستش که از همه ضریبش بیشتره بعد از اون  تربیت بدنی و سلامت. ضرایب دروس ریاضی و فرهنگ و هنر و علوم تجربی هم کمی تعیین کننده  است.ضرایب دروس رشته شبکه و نرم افزار رایانه(کامپیوتر قدیم) بعد از انجام هدایت تحصیلی که در خردادماه و پایان سال تحصیلی انجام میشه، در صورتیکه در لیست اولویت های مشخص شده، بخش صنعت رشته های فنی حرفه ای، شما حداقل نمره ورود را کسب کرده باشید، می تونید به هنرستان هایی که این رشته را دارن مراجعه کنید و ثبت نام کنید.

درس های این رشته در سه ساله دوم متوسطه چیه؟

لیست دروس رشته شبکه و نرم افزارهای رایانه (کامپیوتر) پایه دهم

لیست دروس رشته شبکه و نرم افزارهای رایانه (کامپیوتر) پایه دهم

لیست دروس رشته شبکه و نرم افزارهای رایانه (کامپیوتر) پایه یازدهم

لیست دروس رشته شبکه و نرم افزارهای رایانه (کامپیوتر) پایه یازدهم

  • لیست دروس رشته شبکه و نرم افزارهای رایانه (کامپیوتر) پایه دوازدهم

    لیست دروس رشته شبکه و نرم افزارهای رایانه (کامپیوتر) پایه دوازدهم

کتاب های این رشته را چطور میشه تهیه کرد؟

از طریق لینک زیر می تونید کتاب های این رشته را دانلود کنید و اونها را بررسی کنید: http://tve.medu.ir/portal/home.php?block=school_dpage&ocode=1000000828&pageid=4540

من میخوام به این رشته خیلی هم علاقه دارم کلا همه به من میگن مخ کامپیوتر ولی بدبختانه ریاضیم صفره صفره چیکار کنم؟

اگر واقعا به این رشته علاقه دارید، بخاطر همه خوبی هایی که داره ، سختی هاش را تحمل کنید. در این رشته شما توی سه سال تنها یه فیزیک و یه شیمی دارید و البته ۳ تا ریاضی. پس مهمه و ارزشش را داره که ریاضیتون را تقویت کنید. حتی اگه می تونید به کلاس های تقویتی ریاضی ، خارج از مدرسه برید. اگه هزینه کلاس رفتن براتون سنگینه میتونید، دی وی دی های آماده این دروس را که توسط معلم های خیلی خوب درست شدن، تهیه کنید و استفاده کنید. خلاصه اینکه ارزشش را داره که به جنگ ریاضی برید. نترسید، نامید نشید با کار اصولی و پشتکار حتی می تونید ریاضی را برای خودتون لذت بخش کنید و باید این نکته را بدونید که برای ادامه تحصیل ، ریاضی یه درس خیلی مهم هستش. توی آزمون کاردانی ،  از هر سه ریاضی سال دهم و یازدهم و  دوازدهم  سوال میاد و ضریب ۴ هم داره. پس ارزشش را داره که تقویتش کنید و حتی معلم خصوصی بگیرید:

چطور ریاضی بخونیم

ریاضی یاد نمی گیرم

زبان انگلیسی برای پیشرفت توی این رشته چقدر لازمه؟

یاد گرفتن زبان انگلیسی بطور مستقیم روی کار شما تاثیر میذاره چون که بسیاری از منابع در سطح حرفه‌ای اول به زبان انگلیسی مطرح میشن، در صورتی‌که زبان انگلیسی‌تان خوب باشه، می‌تونید خیلی زود پیشرفت کنید. برای مثال سایت هایی هستن که برنامه نویس های بزرگ دنیا و حرفه ای ها اونجا اطلاعات شون را به اشتراک میذارن و شما می تونین از این طریق کلی چیز یاد بگیرید. و به اصطلاح به روز باشید. . سایت‌هایی مثل «کد آکادمی» (Code Academy)، «کورسرا» (Coursera) و «خان آکادمی» (Khan Academy) منابع بسیار خوبی هستند.از طرفی برای سخت افزار هم خیلی از تجهیزات و بردهای الکترونیکی کاتالوگ های انگلیسی دارن که شما برای راه اندازی این تجهیزات و همین طور فهمیدن پیام ها و خطا هاشون،  باید بتونین کاتالوگ ها را بخونید. پس برای حرفه ای شدن بهتره که زبان تون را کامل کنید.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

هر چه می‏ توانید در تحصیل علوم جدی و کوشا و در اخلاق و اعمال و کردار نیک کوشش کنید که برای آتیه میهنتان افتخارآفرین باشید.🙏